• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Narrative as Virtual Reality 2

Revisiting Immersion and Interactivity in Literature and Electronic Media

Marie-Laure Ryan
Paperback | Engels
€ 59,95
+ 119 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Rethinking textuality, mimesis, and the cognitive processing of texts in light of new modes of artistic world construction.

Winner of the Aldo and Jeanne Scaglione Prize for Comparative Literary Studies from the Modern Language Association of America

Is there a significant difference between engagement with a game and engagement with a movie or novel? Can interactivity contribute to immersion, or is there a trade-off between the immersive "world" aspect of texts and their interactive "game" dimension? As Marie-Laure Ryan demonstrates in Narrative as Virtual Reality 2, the questions raised by the new interactive technologies have their precursors and echoes in pre-electronic literary and artistic traditions.

Approaching the idea of virtual reality as a metaphor for total art, Ryan applies the concepts of immersion and interactivity to develop a phenomenology of narrative experience that encompasses reading, watching, and playing. The book weighs traditional literary narratives against the new textual genres made possible by the electronic revolution of the past thirty years, including hypertext, electronic poetry, interactive drama, digital installation art, computer games, and multi-user online worlds like Second Life and World of Warcraft.

In this completely revised edition, Ryan reflects on the developments that have taken place over the past fifteen years in terms of both theory and practice and focuses on the increase of narrativity in video games and its corresponding loss in experimental digital literature. Following the cognitive approaches that have rehabilitated immersion as the product of fundamental processes of world-construction and mental simulation, she details the many forms that interactivity has taken--or hopes to take--in digital texts, from determining the presentation of signs to affecting the level of story.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
304
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781421417974
Verschijningsdatum:
1/12/2015
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 226 mm
Gewicht:
421 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 119 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.