Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
If films drawing on Middle East tropes often highlight white Westerners, figures such as Sinbad and the Thief of Bagdad embody a counter-tradition of protagonists, derived from Islamic folklore and history, who are portrayed as 'Other' to Western audiences. In Muslim Heroes on Screen, Daniel O'Brien explores the depiction of these characters in Euro-American cinema from the silent era to the present day. Far from being mere racial masquerade, these screen portrayals are more complex and nuanced than is generally allowed, not least in terms of the shifting concepts and assumptions that inform their Muslim identity. Using films ranging from Douglas Fairbanks' The Thief of Bagdad, The 7th Voyage of Sinbad, El Cid, Kingdom of Heaven and The Message to The Wind and the Lion, O'Brien considers how the representational strategies of Western filmmakers may transcend such Muslim stereotypes as fanatic antagonists or passive victims. These figures possess a cultural significance which cannot be fully appreciated by Euro-American audiences without reference to their distinction as Muslim heroes and the implications and resonances of an Islamicized protagonist.