Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book presents the first in-depth exploration of the relationship between music, rhetoric and Christian Hebraism, by re-appraising the significance of the "first German humanist" Johannes Reuchlin's study of Kabbalah and cantillation in the light of Renaissance rhetoric. Few studies have investigated how Renaissance humanists learned Hebrew language for the delivery (pronuntiatio) of the Hebrew Bible as an aural-oral tradition. Hyun-Ah Kim examines the way in which 'grammarian-philosopher' Reuchlin reconstructed the modulata recitatio of the Hebrew Bible and its underlying intellectual foundation. Consequently, Kim demonstrates the hitherto neglected Hebraic aspect of Renaissance rhetoric and its mystical implications that played a vital role in shaping a new theoretical framework for the 'art of accented singing, ' an art which has changed European musical culture ever since. Music, Rhetoric and Christian Hebraism in Early Modern Europe elucidates why this nexus is essential for understanding the integral relationship between music, language and theological philosophy.