Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the riverine valleys of the Pamir Mountains of Tajik Badakhshan, a thriving millennium-old community of Nizari Ismaili Muslims created a unique spiritual culture in which the performance of music and poetry plays a central role. This book focuses on the central musical and poetic tradition of the Pamiri Ismailis, qasīda-khonī (also known as maddo), tracing its origins, evolution, and eventual delocalization and relocation in new social contexts. The first study on the musical culture of the Pamiri Ismailis in almost 20 years, this monograph introduces readers to leading performers of qasīda-khonī and to the Ismaili gnosis that inspires its music and poetry--a foundational source for an understanding of Islam in Badakhshan as an amalgam of diverse cultural practices and multi-layered identities. In an era of cultural globalization, the circulation of qasīda-khonī and maddo beyond Badakhshan serves as a case study of global cultural flows, diversity, versatility, and connectedness.