Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Uniquely among histories of mediaeval music, this book is specifically devoted to the vast repertory of monophonic music. Too often treated as a preamble to polyphony, this music forms the basis of Europe's musical tradition. (A companion volume by F. A. Gallo, forthcoming in English translation, covers polyphonic music of the Middle Ages.) Giulio Cattin outlines the birth and evolution of Christian chant in the early centuries of the Church and describes a number of partly independent Byzantine and Western chant traditions. Fr Cattin's own background in the Church gives a particular authority to his writing on liturgical music, and he presents the latest original research without being too technical. In addition to offshoots of the main liturgical tradition such as tropes, metrical offices and liturigical drama, Fr Cattin covers the birth of secular music, first in Latin monody, and then in a growing variety of music in vernacular languages - the Italian laude and the lyrics of the Provençal troubadours, the French trouvères and the German Minnesinger. Chapters on early instrumental music and on the philosopher's view of the ars musica complete the book.