Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Music and Ultra-Modernism in France examines the priorities of three generational groupings: the pre-war Société Musicale Indépendente of Ravel and his circle, Les Six in the 1920s and Jeune France in 1936, and questions some of the stereotypes that characterise that period. It shows how Stravinsky worked closely with Ravel, Satie and Poulenc, inviting audiences and critics to rethink what it meant to be modern, and how Emile Vuillermoz, Léon Vallas and Henry Prunières competed to shape Debussy's legacy. The book argues for the vitality of French music in the period 1913-39 and challenges the received view that the period and its musical culture lacked dynamism, innovation or serious musical debate.