• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Multimodal Chinese Discourse

Understanding Communication and Society in Contemporary China

Dezheng (William) Feng
Hardcover | Engels | Routledge Studies in Multimodality
€ 244,45
+ 488 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book helps readers to understand communication and society in contemporary China through systematic analysis of multimodal discourse at the national, institutional, and individual levels. China has undergone profound changes during the past decade or so. Politically, the Chinese government has been more proactive in domestic governance and foreign policies, as manifested in the Chinese Dream campaign and the national image publicity films respectively. Hand-in-hand with the socio-political change is the rapid development of new media, which has been changing how corporates do business, how institutions brand their images, as well as how individuals construct their identities and social relations. These developments have brought about significant changes to the discursive practices at the national, institutional, and individual level, characterized by the extensive use of multimodal resources and distinct promotional purposes.

Feng systematically investigates and discusses the new discursive features in relation to relevant socio-cultural contexts. The analysis and discussion provide researchers with a social semiotic perspective on various aspects of communicative and social changes in contemporary China. The book also contributes to the growing field of multimodality by developing a set of cross-disciplinary analytical frameworks to deal with complex discourse forms in print media, moving images, and new media.

The research findings provide a unique Chinese perspective on a broad spectrum of issues such as discursive governance, nation branding, university marketization, and identity performance. The book is relevant not only to discourse analysis and multimodality, but also to other disciplines which will benefit from a systematic understanding of Chinese discourse, such as cultural studies, communication studies and area/China studies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
234
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367672911
Verschijningsdatum:
12/04/2023
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
521 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 488 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.