Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Like his father Leopold, Wolfgang Amadeus Mozart was dependent on a court aristocracy in whose eyes he was little more than a domestic servant. Unlike his father, however, his personal makeup was already that of the freelance artist who sought to follow the flow of his own artistic conscience and imagination rather than the courtly conventions and standards of the day. In "Mozart: the Sociology of a Genius", Elias paints a portrait of this extraordinarily gifted artist born into a society that did not yet possess either the concept of 'genius' or (at least in music) that of freelance artist. The apparent contradictions of his character - the refined elegance of his compositions and the coarseness of his lavatorial humour - reflect his uncomfortable and eventually tragic straddling of two social worlds. The volume also includes two major essays on cognate topics, previously unpublished in English: on the courtly painter Watteau's "Embarkation for Cythera", and on 'The fate of German Baroque poetry: between the traditions of court and middle class'.