Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Departing from a metaphorical comparison by Renaissance architect Leon Battista Alberti between the underlying principles of drawing and weaving, this book will show how seemingly abstract motifs in their realization already acquire the potential to refer to content. This opens a new perspective on the so-called distinction between 'abstract' and 'representational' and the extent to which various motifs in art can be regarded as representations. Based on recent insights from the fields of anthropology, archaeology, psychology and semiotics, it will furthermore become clear how the essentially abstract elements of art motifs can set in motion processes of meaning-making and as such function as agents, which implicitly emphasize that abstraction exactly shows how representation works.