Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Monuments Askew: An Elliptical History of the Factory of the Eccentric Actor presents a cultural history of the Factory of the Eccentric Actor (FEKS), an avant-garde collective of Ukrainian artists whose unique approach to monumental history generated a new kind of cinema for a modernizing Soviet era. Often lost in the shuffle of this period, FEKS's vibrant and experimental cinematic output initiated a youthful and cheeky overhaul of Soviet revolutionary culture. Monuments Askew reveals the foundational role of this understudied group of artists--including Grigori Kozintsev and Leonid Trauberg--and uses their own theoretical contributions to undo the "foundations" of our understanding of Soviet media and arts. As a counter to a solely cinema-focused conceptualization of this era, Corrigan develops a transnational media theory of eccentricity. Defining eccentric circles as warped, irregular orbits that force a realignment of centers, Monuments Askew shows how FEKS's body of work inspires an eccentric realignment of the pillars of Soviet visual culture, and indeed of monumentality itself.