Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Monsters are horrifying creatures, yet they also fascinate and attract heroes and readers. How can these contradictory emotions and responses be explained and why do we like monsters although they scare us? In this book, the author Susanne Zhanial uses Julia Kristeva's theory of the abject to answer these questions. The first part of the book introduces the reader to Kristeva's theory of the abject. After defining the terms abject and monster, it will be shown that these two concepts can be successfully linked. In the second part of the book, the theoretical insights will be used for the analysis of three monster stories from the late 19th and early 20th century, namely Henry Rider Haggard's She, Bram Stoker's Dracula and Gaston Leroux's The Phantom of the Opera. By concentrating on a period of approximately 30 years it will be shown that the problems, anxieties and scientific developments of the late Victorian era influenced and determined the character of the monsters. This study is aimed at students and scholars of English literature and Gender Studies.