• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Natuur
  3. Wetenschap
  4. Monetizing Digital Content

Monetizing Digital Content

Empirical Studies on the Effects of Digital Paywall Configurations on User Behavior. DE

Robert Russell
Paperback | Engels
€ 29,45
+ 58 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The media industry was among the first affected by digitization, leading to challenging economic circumstances. In particular, news publishers have faced high losses in revenue from traditional sources, while digital advertising revenues have proven to be insufficient to offset these losses. Thus, news publishers adapt their content monetization strategies by means of digital paywalls. These instruments regulate users' access to the website by separating free from paid content. Hereby, the news publishers' goal is to convert non-paying website visitors into subscribers and thus to establish a sustainable revenue stream in the digital environment.However, the right configuration of a digital paywall is important because this instrument not only provides sales revenues, but also decreases advertising revenues. The dissertation therefore investigates the impact of the digital paywall configuration on user behavior. The foundation is an understanding of the paywall systems' architecture with central technological functionalities that allow configuring the digital paywall solution in various ways. Three empirical studies reveal the impact of configuration parameters on the behavior of users and suggest design principles to improve news publishers' content monetization by configuring digital paywalls. Accordingly, the dissertation adds to Information Systems and Marketing literature on content monetization of digital information goods and provides insights for practioners on general freemium model design but also specific digital paywall configurations.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
176
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783754953273
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
234 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 58 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Onze must-reads: hét eindejaarsgeschenk

Vul een gat in iemands lectuur
CADEAU
GDABD Must-read
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.