Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The volume of collected short stories and vignettes In Our Time was Ernest Hemingway's first commercial publication. Its appearance in 1925 launched the full-fledged literary career of this century's most famous American fiction writer. And while other later works of Hemingway have eclipsed In Our Time's fame, none of Hemingway's subsequent works would again carry the degree of experimentation found in this distinctly modernist masterwork. Modernism and Tradition in Ernest Hemingway's In Our Time: A Guide for Students and Readers is a well-paced, lucidly written handbook intended to guide university students and teaching faculty towards a better understanding of this complex work. It provides a reading of each story and vignette, while simultaneously stressing the status of In Our Time as a discrete volume. Included are discussions of the book's biographical and historical background, and considerations of Hemingway's prose style, theories of writing, formal achievements, his literary mentors and influences, and the relation between In Our Time and his later works. Matthew C. Stewart is Associate Professor of Humanities and Rhetoric at Boston University.