Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this study opera serves as a nexus, shedding light on the circulation of ideas about politics, nature, technology, and aesthetics. Morris investigates operatic representations of the mountains in German modernism, showing how the liminal quality of the landscape forms the backdrop for opera's reflexive engagement with the identity and limits of its constituent media. This operatic reflexivity invites consideration of musical encounters with mountains in other genres, and Morris shows how these issues resonate in Strauss's Alpine Symphony and in the Bergfilm. By using music and the ideology of mountains to illuminate aspects of each other, Morris makes an original and valuable contribution to the critical study of modernism.