Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Modern Indian Painting presents a survey of Indian painting from the late 19th century to the present day, drawn from the private collection of Jane and Kito de Boer remarkable for its broad historical scope and wide range of artists. The book clearly delineates major developments over a long period of time, while contextualizing them with previously unpublished examples by major artists. The first part of the book features the de Boers talking about their passion for India and Indian art. The second part presents a history of modern Indian painting, with essays on the Bengal School, the so-called 'Dutch Bengal' artists, the Calcutta naturalists, the portrait painters of the Bombay School in the early 20th century, the Progressive Artists Group and the post-Independence artists of Bengal. The de Boer collection also contains strong representations of a few individual artists, such as Chittaprosad, Ganesh Pyne, Ramachandran and Broota, whose works are explored through essays and interviews. The fact that many of these chapters draw almost exclusively on the de Boer collection is a testament to its incredible size and breadth. In this volume, we hope to show how the collection takes a dispassionate view of the global status of Indian art, while at the same time revealing a commitment and long-term engagement with the country and its creativity. With contributions from Partha Mitter, Giles Tillotson, Yashodhara Dalmia, Sona Datta, Sanjay Kumar Mallik and Rob Dean.