Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study argues that late ancient Greek and medieval Islamic philosophers interpret human desire along two frameworks in reaction to Aristotle's philosophy. The investigation of the model dichotomy unfolds historically from the philosophy of Plotinus through the Graeco-Arabic translation movement in 8th-10th century Baghdad to 12th century al-Andalus with the philosophy of Ibn Bāǧǧa and Ibn Ṭufayl.
Diverging on desire's inherent or non-inherent relation to the desiring subject, the two models reveal that the desire's role can orient opposed accounts of human perfection: logically-structured demonstrative knowledge versus an ineffable witnessing of the truth. Understanding desire along these models, philosophers incorporated supra-rational aspects into philosophical accounts of the human being.