Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In spite of the energy crisis, population and environment degradation issues, the use of automobiles has been going up. This call for continuing the efforts towards developing more efficient, environmentally friendly, safer and more controllable vehicles. This often translates into developing better models and increasing the use of onboard computers. The use of computers for control invariably requires models which execute faster and are reliable even in extreme conditions. Bond graph based techniques allow the development of continuously extensible models and easier integration with control systems.The present work deals with the development of the so called half car models using Bond graph based approaches to study the response of the vehicle while passing over a ramp or uneven surface.A successful compilation of the Bond graph on the Bond graph package Symbol Shakti shows that the model has been created with logical correctness.More extensive validation may be needed before it can be taken up for testing its utility for online control.