Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Travelers have always experimented with disguise while observing the disguises of others. Each of the chapters in Mobility and Masks illustrates the strategies of concealment in the experience of travel: a seventeenth-century German aristocrat discovers new freedom as she travels incognito, Jesuits write home from China in the eighteenth century about how costume changes serve their mission, a Chinese opera star reflects on his own masked art during a tour of Russia in 1935. Masking can be a racial marker, as shown in two nineteenth-century accounts: an English woman encountering the creole culture of the West Indies and a French woman observing how cosmetic beauty is defined in Shanghai. Fictional representations of the masked traveler are illustrative, too: masked voices in the lyric poetry of Horace, the masked woman as an obstacle in classic adventure tales, the failure of cultural masking in the story of a modern immigrant.