Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book focuses on the social and political implications of using location-aware technologies in public spaces. It aims at analyzing not only how our traditional ideas of public space and social interactions are challenged by the use of these technologies, but also how existing concepts of privacy and sociability determine the design and use of these types of technology. The authors frame the development of location-aware mobile devices within the history of previous media, looking at the way the book, the Walkman, and the iPod have also helped individuals manage their interactions with public spaces. The authors also look at the privacy concerns raised with the use of these earlier forms of media, specifically how they challenged the borders between what is considered private and what is public. In the second half of the book, the authors describe the way in which adding location to mobile communication technologies, such as cell phones, urges us to discuss and reframe social issues such as privacy, surveillance, and exclusion, along with the very concept of public space.