Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Mimesis, Expression, Construction brings Fredric Jameson's famous Duke University seminar on Adorno’s Aesthetic Theory into print for the first time.
Transcribed and edited from audio recordings taken by Octavian Esanu of the original seminar at Duke University in 2003, Mimesis, Expression, Construction reproduces Jameson and his students' engagement with Aesthetic Theory, one of the most influential theories of modernist aesthetics.
The first and only published record of Jameson's teaching and pedagogic style, the seminar delves into modern and modernist aesthetics through the perspectives of Kant, Hegel, Freud, Schopenhauer, and Nietzsche; Benjamin and other members of the Frankfurt School; the literary works of Thomas Mann and Samuel Beckett; the music of Schoenberg, Webern and Berg; the films of Chaplin, Vertov and Eisenstein; the aesthetic implications of psychoanalysis and biblical exegesis; classical music; and more.
Presented in the format of a play, with stage setting, student interruptions and exchanges, interjections, auditory noises, and ambient sounds, and complemented with scans of students' notes, Mimesis, Expression, Construction is a groundbreaking addition to the work of one of the greatest modern cultural critics.