Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die Kommunikation zwischen Lehrer und Schüler im Sportunterricht stellt ein aus zwei Perspektiven interessantes Untersuchungsfeld dar. Sprachliches Handeln und Bewegungshandeln sind hier in besonderer Weise funktional aufeinander bezogen. Im Sinne eines interdisziplinären Zugriffs werden die sprachanalytischen Grundlagen gegenstandsadäquat entwickelt. Entsprechend einer funktional-pragmatischen Kommunikationsanalyse werden die sprecherseitigen, hörerseitigen und institutionsrelevanten Bestimmungen des sprachlichen Handelns des Sportlehrers herausgearbeitet und anhand des empirischen Materials aus über 40 Unterrichtsstunden behandelt. Dabei stehen die Muster der Verbalisation sportspezifischer Bewegungshandlungen und der Begründung im Mittelpunkt.