Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Research on the process of European integration is usually restricted to the political, economic and legal aspects of Europeanisation. Still, we do not know enough about "practiced Europeanisation" in terms of everyday life and popular culture. Here, Peter Pichler explores a new area of research. He links the latest insights into the cultural history of the European Union with interdisciplinary research on heavy metal as a subculture throughout Europe. He presents the first historiographic exploration of European integration in this subculture since 1970. In general, subcultural Europeanisation predates even political Europeanisation, as evidenced by networks of the metal scene breaking through the Iron Curtain in the beginning of the 1980s. The European metal scene constituted a borderless space. Today, the shared knowledge of rituals, codes, clothes, history and values of metal are present across the continent. Pichler interprets this from a cultural-historical perspective against the background of Europeanisation after 1945.