Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Het is fascinerend om experts aan het werk te zien. De concertpianist die foutloos een sonate van Mozart speelt, of de brandweercommandant die direct weet hoe een complexe brand geblust moet worden. Zij zijn zeer deskundig op een bepaald gebied en presteren daarbinnen op het hoogste niveau.
Ook in het onderwijs zijn experts te vinden. Bij sommige leraren lijkt alles te kloppen: ze geven krachtig les, ze behouden een prettige sfeer en concentratie in de groep, en hun klassenmanagement loopt gesmeerd. Zij excelleren in hun vakmanschap en weten in elke situatie direct de juiste aanpak te kiezen. Maar hoe bereiken zij dit niveau, oftewel: hoe wordt een prima leraar een expertleraar?
In dit boek gaat Marald Mens op zoek naar wetenschappelijk onderbouwde antwoorden op vragen als: Wat houdt expertise in lesgeven eigenlijk in? Wat gaat er om in het hoofd van expertleraren en hoe vertaalt dit zich naar hun handelen? Hoe hebben zij hun expertise weten te ontwikkelen? Marald illustreert deze boeiende materie volop met aansprekende voorbeelden en casuïstiek om zelf mee aan de slag te gaan in de onderwijspraktijk.