Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In de context van de herdenking van het 200ste geboortejaar van Don Bosco (1815-2015) gaat professor Roger Burggraeve op zoek naar grondslagen en oriëntaties voor opvoeding vandaag. Daarbij ontwikkelt hij het vernieuwende concept van een educatieve groei-ethiek. Hij richt zijn aandacht op de inhoudelijke krachtlijnen van Don Bosco's visie op opvoeding en ontvouwt de veerkracht en actualiteit van diens pedagogische basisconcepten. Deze kritische doordenking komt vooral aan bod in het eerste deel van dit boek. In het tweede deel wordt een educatieve groeiethiek ontwikkeld, tegen de achtergrond van het christelijk denken over verlossing en bevrijding. Ten slotte wordt in het derde deel gegraven naar de ethische fundamenten van de pedagogische relatie. Voor die visie op een behoedzame en bevrijdende opvoeding tot verantwoordelijkheid vindt de auteur inspiratie in het denken van de joodse filosoof Emmanuel Levinas.