Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This collection engages the challenges and opportunities for doing theology in the context or age of media. The intersection of media with theology is reciprocating: media boosts theology in its functions to inform, connect and educate; theology humbles the globalizing media with a reminder – media is in mediation but not in domination. Media and theology thus intersect at mediating (negotiating, interceding, resisting, protesting) and they should avoid the temptation to colonize. The essays are presented in two overlapping clusters: Mediascapes (intersection of media and a selection of land- and sea-scapes) and Mediations (implications of mediating theology for interrogating hegemonies). The topics addressed include social media and #tag cultures, the fourth industrial revolution and artificial intelligence, homiletics, social resistance, Palestine, Latin America, climate change, and Covid-19.
Dieser Sammelband betrachtet die Herausforderungen und Chancen für die Ausübung von Theologie im Medienzeitalter. In ihren Berührungspunkte bedingen Medien und Theologie einander: Medien unterstützen die Theologie bei ihrer Aufgabe zu informieren, zu verbinden und zu bilden. Theologie wiederum erdet die globalisierten Medien, indem sie daran erinnert, dass Medien eine Vermittlerrolle ausüben und keine Herrschaftsrolle. Diesen Vermittlungsaspekt haben Theologie und Medien gemeinsam (Verhandeln, Intervention, Widerstand, Protest), weshalb sie der Versuchung widerstehen sollten, überheblich zu werden. Die vorliegenden Beiträge sind in zwei Bereiche unterteilt: Medienlandschaften und Vermittlung. Die besprochenen Themen beinhalten Social Media, Hashtag-Kultur, Industrie 4.0, KI, Homiletik, sozialer Widerstand, Palästina, Lateinamerika, Klimawandel und Covid-19.