Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Media Primitivism Delinda Collier provides a sweeping new understanding of technological media in African art, rethinking the assumptions that have conceptualized African art as unmediated, primary, and natural. Collier responds to these preoccupations by exploring African artworks that challenge these narratives. From one of the first works of electronic music, Halim El-Dabh's Ta'abir Al-Zaar (1944), and Souleymane Cissé's 1987 film, Yeelen, to contemporary digital art, Collier argues that African media must be understood in relation to other modes of transfer and transmutation that have significant colonial and postcolonial histories, such as extractive mining and electricity. Collier reorients modern African art within a larger constellation of philosophies of aesthetics and technology, demonstrating how pivotal artworks transcend the distinctions between the constructed and the elemental, thereby expanding ideas about mediation and about what African art can do.