Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
As the home video market upended traditional film industry models, media libraries emerged as important sources of ancillary revenue. The inflection point for media library exploitation came in 2007, when Netflix launched its streaming service, relying on extensive licensing of film and television libraries to grow its subscriber base. In this book, Mike Van Esler examines how media libraries and business models have evolved since the home video era, with particular emphasis placed on the streaming age of the past fifteen years. Van Esler argues that media libraries have grown beyond their usages from the pre-home video era to become central to today's corporate media strategy. By studying the ways in which media library exploitation has scaled up since the turn of the new millennium, the author identifies insights into larger media industry trends. Ultimately, this book explores the intersection of corporate media, independent distributors, private equity, tech companies, and audiences. Scholars of media studies, business, and sociology will find this book of particular interest.