• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Media Franchising

Creative License and Collaboration in the Culture Industries

Derek Johnson
Hardcover | Engels | Postmillennial Pop | nr. 11
€ 150,95
+ 301 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

"Johnson astutely reveals that franchises are not Borg-like assimilation machines, but, rather, complicated ecosystems within which creative workers strive to create compelling 'shared worlds.' This finely researched, breakthrough book is a must-read for anyone seeking a sophisticated understanding of the contemporary media industry."

--Heather Hendershot, author of What's Fair on the Air?: Cold War Right-Wing Broadcasting and the Public Interest


While immediately recognizable throughout the U.S. and many other countries, media mainstays like X-Men, Star Trek, and Transformers achieved such familiarity through constant reincarnation. In each case, the initial success of a single product led to a long-term embrace of media franchising--a dynamic process in which media workers from different industrial positions shared in and reproduced familiar cultureacross television, film, comics, games, and merchandising.

In Media Franchising, Derek Johnson examines the corporate culture behind these production practices, as well as the collaborative and creative efforts involved in conceiving, sustaining, and sharing intellectual properties in media work worlds. Challenging connotations of homogeneity, Johnson shows how the cultural and industrial logic of franchising has encouraged media industries to reimagine creativity as an opportunity for exchange among producers, licensees, and evenconsumers. Drawing on case studies and interviews with media producers, he reveals the meaningful identities, cultural hierarchies, and struggles for distinction that accompany collaboration within these production networks.
Media Franchising
provides a nuanced portrait of the collaborative cultural production embedded in both the media
industries and our own daily lives.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
300
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 11

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780814743478
Verschijningsdatum:
22/03/2013
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
157 mm x 231 mm
Gewicht:
612 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 301 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.