Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Si un mot convient pour l'homme que fut Maurice Maeterlinck et pour son œuvre (Prix Nobel 1911), c'est bien le mot « secret ». « Il est à lui seul plus mystérieux que tous ses drames », a dit de lui un de ses contemporains. Rien d'étonnant à ce que les exégètes ne se soient guère aventurés dans cet espace insolite, où ils ne retrouvent pas leurs marques. Œuvre atypique, à la fois imprégnée d'archaïsme et anticipatrice d'une modernité, iconoclaste dans les Serres chaudes et silencieuse dans les drames ; œuvre limpide, d'un bout à l'autre, par la simplicité du verbe, mais toujours complexe, parce qu'elle traite de l'innommable. Paul Gorceix, qui interroge depuis longtemps ce grand Belge au carrefour de la culture européenne, dégage ici quelques clairières de manière à ce que le lecteur s'oriente mieux à travers un univers symboliste, singulièrement différent, inattendu. Paul Gorceix, professeur à l'université Michel de Montaigne (Bordeaux III), s'efforce de mieux faire connaître dans l'Hexagone les lettres françaises de Belgique. Il est l'auteur de plusieurs publications sur la spécificité des poètes symbolistes belges : M. Elskamp (Gallimard, coll. « Poésie », 1997), G. Rodenbach (Minard/ALM, 1992), A. Mockel, etc. Il vient de publier une anthologie de La Belgique Fin de siècle aux éditions Complexe.