Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Connue surtout pour ses romans comme Ségou et Traversée de la Mangrove et ses essais sur la littérature antillaise, l'auteure guadeloupéenne Maryse Condé ne se considère pas comme dramaturge. Néanmoins, depuis le début de sa carrière littéraire dans les années soixante, Condé a écrit un total de huit pièces de théâtre, dont quatre seules ont été publiées. Cette étude se concentre sur ces huit pièces, explorant les détails et les circonstances des mises en scène aussi bien que les thèmes des oeuvres écrites. Cette étude montre l'importance incontestable de ces pièces de théâtre, les situant à l'intérieur de l'oeuvre de Condé aussi bien que dans le contexte plus large du théâtre franco-antillais. L'appendice est un entretien avec Maryse Condé dans lequel l'auteure donne ses opinions sur ses pièces et sur le théâtre antillais en général.