Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Mary Magdalene, Iconographic Studies from the Middle Ages to the Baroque examines the iconographic inventions in Magdalene imagery and the contextual factors that shaped her representation in visual art from the fourteenth to the seventeenth centuries. Unique to other saints in the medieval lexicon, images of Mary Magdalene were altered over time to satisfy the changing needs of her patrons as well as her audience. By shedding light on the relationship between the Magdalene and her patrons, both corporate and private, as well as the religious institutions and regions where her imagery is found, this anthology reveals the flexibility of the Magdalene's character in art and, in essence, the reinvention of her iconography from one generation to the next.