Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From Nose to Tail is published on the occasion of Martin Wöhrl's (*1974) solo exhibition "Elephant in the Room" in the summer of 2020 at Kunstverein Ingolstadt, which focused primarily on his concrete works. The title, meanwhile, is a term used in the field of gastronomy and refers to the most complete processing of an animal, from the tenderloin and its innards to its tail. Martin Wöhrl uses this reference because he attaches the same value to all the component materials of his sculptures, and he also works with the remnants of his productions to create ever new combinations. The Munich-born artist constructs his sculptures by combining tangible set pieces of actual existing architecture, either sacred or profane in nature, in a manner that encourages dialogue--such as linoleum and brass. It occasionally appears as though he created dream images while his mind went woolgathering. Initially, however, in keeping with an aesthetic core belief in a minimalist approach to material, he opted for wood, concrete, and plaster; he piled up concrete cubes, placed frames on the wall, or positioned tubes and pipes within a space.