• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Bedrijf & Technologie
  3. Management
  4. Market Response Models: Econometric and Time Series Analysis

Market Response Models: Econometric and Time Series Analysis

Dominique M Hanssens, Leonard J Parsons, Randall L Schultz
Paperback | Engels | International Quantitative Marketing | nr. 2
€ 131,99
+ 263 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book reports over a decade's worth of research on the development of empirical response models that have important uses for generating marketing knowledge and improving marketing decisions. Some of its contributions to marketing are the following: 1. It integrates state-of-the art technical material with discussions of its relevance to management. 2. It provides continuity to a research stream over 20 years old. 3. It illustrates how marketing generalizations are the basis of marketing theory and marketing knowledge. 4. It shows how the research can be applied to marketing planning and forecasting. 5. It presents original research in marketing. The book addresses both marketing researchers and marketing managers. This can be done because empirical decision models are helpful in practice and are also based on theories of response. Econometric and time series analysis (ETS) is one of the few areas in marketing where there is little, if any, conflict between the academic sphere and the world of professional practice. Market Response Models is a sequel to Marketing Models and Econometric Research, published in 1976. It is rare for a research-oriented book in market- ing to be updated or to have a sequel. Unlike many other methodologies, ETS research in marketing has stood the test of time. It remains the main method for discovering relations among marketing variables.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
400
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 2

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789401069724
Verschijningsdatum:
1/10/2011
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
198 mm x 221 mm
Gewicht:
544 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 263 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Suske en Wiske & Jommeke trakteren

Koop hun avonturen nu voor slechts € 5!
CADEAU
actie strips
CADEAU

Een goed verhaal is geld waard

Krijg nu een € 4 voucher bij elke aankoop vanaf € 40
CADEAU
Terugkeeractie
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie korting
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.