Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In most relevant literature, those employed at a senior level in trade unions are described as leaders;' at other levels as officers' or full time officers.' But unions are complex businesses. In the UK, one case study union, for example, has a turnover of well over Pds. 170m sterling. This book examines management in trade unions through the results of a research programme in four major UK trade unions. It explores what literature there is in this area, outlines the research, presents findings about the role of management in trade unions and examines trade union managers themselves. The argument from the research is that these individuals accept responsibility for their roles as managers and, accountable to the members, are performing managerial tasks to improve the way unions work and how they achieve their goals. This represents a major contribution to the literature on trade unions which up till now has rarely appreciated the importance and significance of management in this context.