Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book focuses primarily on understanding managerial roles and competencies in human service organizations (HSOs) based on theoretical, practical, ethical, and epistemological perspectives. A wide range of management competencies are identified to help the reader understand the managerial skills and knowledge that human service managers need. The requisite management skills and knowledge for HSOs are addressed throughout the book, identifying internal and external environments for HSOs, including various organizational theories; leadership theories; human resource management skills; finance resource management skills and knowledge; and other current concerns in human service management. This book also reports recent empirical findings regarding the financial dependency between government grants and philanthropic giving to HSOs (known as crowd-out effect). These research estimations could also shed light on financial issues for human service managers as to the knowledge of financial issues necessary when developing fundraising strategies.