• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Making Food Empires

German Technology and Global Mass Production, 1870-1914

Stefan Manz, Uwe Spiekermann
Hardcover | Engels
€ 158,95
+ 317 punten
Pre-order nu, verschijnt op 05/03/2026
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The rise of German science and technology in the nineteenth century had a significant impact on food production on a global scale. The spread of scientific methods facilitated the emergence of those mass markets that determine consumption patterns up until today. This book analyses the industrialization and globalization of foodways through the prism of three commodities: sugar, rum, and beer. Themes include the global competition between continental beet sugar and colonial cane sugar, the complex adaptations and chemical modifications of rum, and the rise of German- and Bohemian-style lager beer which increasingly ousted the darker, British-style beers. From technical development to production and distribution, German engineers, scientists, and entrepreneurs were involved in locations around the world. The flow of know-how, patents, machinery, and people transcended national and imperial boundaries, leading to transnational knowledge exchange in all world regions.

Case study chapters focus on Claus Spreckels, the 'Sugar King' of Hawaii and California; the chemical engineer George Stade who built the first industrial rum factory in Barbados; and the Joseph Schlitz Brewing Company, which was the largest brewery in the world in 1900. These transnationally operating individuals and companies set in motion a dynamic of global innovation that encapsulated centralized mass production, seamless transport networks, new ways of food preservation, and the idea of branded goods for global markets. They transformed the way we produce, consume, and think about food in the modern world.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
272
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780198966951
Verschijningsdatum:
5/06/2026
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 317 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Suske en Wiske & Jommeke trakteren

Koop hun avonturen nu voor slechts € 5!
CADEAU
actie strips
CADEAU

Een goed verhaal is geld waard

Krijg nu een € 4 voucher bij elke aankoop vanaf € 40
CADEAU
Terugkeeractie
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie korting
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.