Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
At a time when educators are increasingly asked to take responsibility for the 'mental health' of students, this edited collection critiques the processes of surveillance and exclusion that can accompany such endeavours. Instead of considering madness as something to be 'overcome, ' its authors ask what madness and Mad Studies can bring to the field of education and educational institutions. This book argues that Mad Studies has important critiques of the current neoliberal state of education and schooling and that educational institutions are not benevolent in their efforts to both eliminate madness and Mad people. The collection argues that educational institutions are actively involved in processes of surveilling and excluding and/or pushing out educators and students who experience 'mental illness.' The first edited collection to bring together the fields of Mad Studies and education, it provides a space for critical scholars and practitioners/educators, to theorize how madness might push the very limits of education. It will appeal in particular to those working in the fields of psychology, education, disability studies and social work.