Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Machiavellianism and Platonism are traditionally opposed, as realism is to idealism, and might is to right. This book questions this opposition, arguing that Machiavelli is far more influenced by Platonism than by Epicureanism. The Platonism at the time of the Medici is marked by the reception of Arabic/Islamic and Byzantine interpretations of Plato. These portray Platonism as an expression of an "ancient theology" that offers an alternative to Christianity by undoing a stark opposition between faith and knowledge; emphasising the political and state-founding role of prophets; affirming the continuity between humans and animals; and defending the rationality of divine and human law. Miguel Vatter contends that from these alternative approaches to Platonism, Machiavelli draws a critique of both the Catholic Church and of Humanism, rejecting their oligarchic tendencies in favour of a radical form of republicanism.