Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dichter en beeldend kunstenaar Lucebert (1924-1994) is het uitgesproken voorbeeld van een dubbeltalent.
Meer dan eens is de vraag gesteld - maar niet echt beantwoord - naar het verband tussen beide kanten van zijn kunstenaarschap. Zelf heeft Lucebert het antwoord altijd ontweken. In Lucebert en de taal van het beeld, dat vooral gaat over zijn vroege werk uit de jaren 1940-1965, toont Marleen Slooff aan dat er wel degelijk sprake is van een verband, zelfs van een vruchtbare kruisbestuiving. Dat geldt allereerst voor de veelal verwante thematiek van zijn poëtische en zijn beeldende werk. Maar ook voor de manier waarop de dichter Lucebert met als het ware zichtbare en tastbare beelden 'tekenend' en 'schilderend' omgaat met de taal.