Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Los rodeos de Ciroan o Buhardilla en París con vistas a la muerte es una obra de teatro de Matei Visniec, escrita en francés en 2007. El autor pone en escena en esta pieza a su compatriota Cioran, centrándose en el último período de su vida, aquejado de la enfermedad de Alzheimer hasta la muerte. Desplegando una dramaturgia compleja, donde el teatro de ideas coexiste con lo fantástico, lo absurdo y la ironía, Matei Visniec se aproxima aquí a la vida y el pensamiento de una de las figuras claves del siglo XX. Escrita en 1985, en Rumanía, El espectador condenado a muerte denuncia la cobardía, el abandono y el mimetismo social, en un ensayo escénico sobre la despersonalización y la omnipresencia del Ojo Supervisor del aparato político. Angélica Lambru analiza cómo Matei Visniec hace de su literatura un instrumento de defensa y de corrección de la enajenación del mundo, provocada por los discursos ideológicos intercambiables, mutantes, perennes.