Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De uitgave baant zich met beschrijvingen, anekdotes, cijfers en beelden een weg door de bewogen geschiedenis van de Franse zelfscheppende locomotiefbouwer Moyse (1921-1983). Het verhaal begint al veel eerder bij de Eerste Wereldoorlog en blijft de ontwikkelingen op de roerige rangeermarkt volgen tot op de dag van vandaag. De opzet en lotgevallen van de vele Moyse categorieën worden gespiegeld aan die van belangrijke concurrenten. Met name in Engeland en Duitsland. Daarnaast is het een naslagwerk voor de talrijke Franse rangeerloc typen met verbrandingsmotor en niet alleen bij SNCF. Doorspekt met de antecedenten van meer dan 2000 Moyse locomotieven. En van hun vele honderden gebruikers inclusief die in de Benelux, Zwitserland en in het Verenigd Koninkrijk.
De 10 hoofdstukken luiden: -Zelfscheppende bouwer -Ontwikkeling van de locotracteur zet door -Hoe Moyse balanceerde op de tijdlijn -Marketing lessen -Internationale wedijver -Een aaneengesloten waaier aan Moyse typen -De Franse rangeerdiesel duikt overal op -Rangeren voor SNCF -Créateur de locotracteurs et de locomotives industriels -Exportresultaten De 4 bijlagen zijn: -Moyses bij Franse ondernemingen, overheden, nutsinstellingen en strijdkrachten -Verdwenen zelfscheppende rangeerloc bouwers -Schaalverhoudingen spoor- en tramwegmodellen van 1:1000 tot 1:2 -Schaalmodellen Moyse en andere hier relevante typen
Overal is er aandacht voor parallelle ontwikkelingen op de wereldmarkten. Dit verscherpt inzicht in hoe goed management en spitsvondige marketing een concurrentiepositie kunnen verbeteren. De nieuwe uitgave levert verder antwoorden op technische vragen als ‘wanneer rangeer je beter dieselelektrisch en wanneer het beste dieselhydraulisch? Of toch niet liever dieselmechanisch?’ ‘Hoeveel Moyses reden er waarom dan op houtgas? ‘Hoe bestaat het dat Amerikaanse beeps Moyse zo in de wielen reden’ en wat is een hedendaagse ‘botox Moyse?’ ‘Kan rangeren op rubberbanden zinvol zijn?’ ‘Welke drie klassiekers zette Moyse in zestig jaar tijd op de rails?’ Onder andere met behulp van een uitvoerige bibliografie wordt onderzoekers verder de weg gewezen naar meer informatie.