Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The research incorporated in this monograph was initially undertaken as part of a Ph. D. dissertation submitted to the University of lllinois in 1973. Revisions were accomplished at the University of Delaware. I want to gratefully acknowledge the assistance of Hugh O. Nourse who suggested the investigation, Paul Chouinard who ably and accurately translated verbal instructions into computer programmes, and Harold F. Williamson, Jr. and Peter Nijkamp who commented atlength on earlier drafts of the manuscript. Rapid and accurate typing of several drafts of the manuscript and valuable editorial assistance were provided by my wife, Sally M. Latham. Contents PREFACE vii xi LIST OF TABLES 1. INTRODUCTION 1 The need for industrial location analysis 2 Concentration on disaggregated manufacturing activity 3 The location of economic activity 5 The factors of location approach 6 Agglomerative economies as location factors 9 Outline of following chapters 11 2. DESCRIPTION OF THE DATA BASE 13 Regions used 13 Location data 15 Industrial linkage data 19 Summary 22 3. MEASUREMENT OF FACTORS INFLUENCING INDUSTRIAL LOCATION 23 Nonrandomness in location 23 The orientation of industries 27 Labor orientation 28 Market orientation 34 Material orientation 35 Agglomerative economy orientation 38 Summary 43 46 4.