Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hollywood has a complex relationship with local markets around the world. This critical yet accessible overview of Hollywood's local presence investigates the dynamic between the studios' film entertainment divisions and individual media markets - exploring how their position, partnerships and practices function in an era characterised by globalisation, digitisation and convergence.
Engaging with key scholarly and industrial debates, the book incorporates first-hand accounts gathered from extensive fieldwork and research. It addresses a wide range of international operations, from creative partnerships and production strategies to promotional and distribution processes. With a particular focus on Europe and Latin America, the text interrogates earlier notions of a 'global Hollywood' and globalisation, where media conglomerates were viewed as economically rational or all-powerful organisations. By exploring how decision-making processes and creative negotiations between Hollywood media executives and local forces operate, it reveals the complex picture of filmmaking and circulation in today's supposedly globalised and digitised societies.