Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Using auto-ethnography as a methodological framework, this book captures two diametrical poles of the author's experiences growing up poor and being educated in a colonial school system in a developing country and currently working as a university professor in the United States. The author begins by recollecting his mixed childhood and adolescence experiences, including being subjected to abject poverty, escaping a sexual predator as a teenager, witnessing class, gender, and sexual inequities, while at the same time being supported by family, neighbours, and friends in his community. Next, the author talks about the social class privileges that he has enjoyed as a result of becoming a university professor while juxtaposing such privileges to micro-aggression, systemic racism, xenophobia, linguicism, and elitism that he has been facing in society, including in the Ivy Halls of White America.