Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Tijdelijk niet beschikbaar, opnieuw verwacht vanaf 03/02/2026
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Liu Zheng (born 1969) is one of the few Chinese photographers whose work has reached the West. The exhibition of his extensive series The Chinese at ICP in New York in 2004 and the accompanying publication indicated he was working on the borders between the documentary tradition and the extended portrait school of August Sander. His background on the Workers' Daily suggests his grounding as a photojournalist. Yet Liu Zheng's vision does not echo the common view of China, characterized by anonymity in the sheer mass of the population, or by the momentum of industry. Frequently the subjects of his portraits are those on the fringes of Chinese society. Dream Shock brings us to another space that exists in the mind itself. Some of the characters, such as a Peking Opera singer, may be half-familiar, but the historical references to occupation and the sexual explicitness take us into unprecedented territory.