Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Studienarbeit aus dem Jahr 2011 im Fachbereich Germanistik - Didaktik, Note: 1,0, National & Kapodistrian University of Athens (Germanistik), Veranstaltung: Literaturdidaktik, Sprache: Deutsch, Abstract: Ausgehend von der Didaktik Storchs über angemessene Unterrichtsgestaltung im Deutsch als Fremdsprache - Unterricht wird in der vorliegenden Arbeit eine Unterrichtseinheit im Rahmen des Germanistikstudiums an ausländischen Hochschulen vorgeschlagen. Am Beispiel der "Undine" von Friedrich de la Motte Fouqué wird systematisch vorgeführt, wie deutschsprachige Literatur an Lerner des Deutschen angemessen vermittelt werden kann. Die Arbeit zeigt, wie etwa das Vorwissen und die Assoziationsfähigkeit des Schülers angeregt werden muss, um höchsten Lernerfolg zu erzielen.