Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study examines Afro-Cuban and Afro-Brazilian women writers, as well as analyzing the roles of women of African descent in Cuban and Brazilian literature. Initially, literary imagination locked women into circumscribed roles, a result of hierarchies embedded in slavery and coloniality, and sustained by hierarchical theories on race and gender. The discussion illustrates how these negative aspects have influenced the mainstream literary imagination that contrasts with the 'self-portrayals' created by women writers themselves. Even as there continues to be disadvantageous constructions, there is no doubt that a modification has occurred over time in images, representation, and articulation. It is a change directly associated with the instances when women themselves are the writers. The historiographic image of the Afro-Cuban and Afro-Brazilian woman as a written object is ideologically replaced by a vision of her as a writing subject. It is here that the vision of a creative, multifaceted, and diversified literature becomes important.