Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Literary Illusions explores the dialogue between Victorian literature and one of the nineteenth century's most popular modes of performance: conjuring. It explores the ways in which Victorian literature frequently deployed the figure of the magician to explore performance magic as a metaphor for writing itself, and the ways in which conjurors themselves were authors (of highly fictionalised biographies), while authors explored the narrative opportunities offered by magic (most notably Charles Dickens). The book theorises magic as a manifestation of Victorian concerns with authorship and the intellectual property debate, with the magician often deployed as a privileged - and occasionally parodied - figure in debates on textuality. Literary Illusions offers a reconceptualisation of the relationship between popular culture and literature in the nineteenth century, bringing canonical figures such as Dickens and Elizabeth Gaskell into dialogue with lesser known Victorian bestsellers such as Henry Cockton and Jean-Eugene Robert-Houdin, and innovatively blends performance history with literary criticism.