Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This handbook for advanced students explains the various applications to music of methods derived from linguistics and semiotics. The book is aimed at musicians familiar with the ordinary range of aesthetic and theoretical ideas in music; no specialized knowledge of linguistic or semiotic terminology is necessary. In the two introductory chapters, semiotics is related to the tradition of music aesthetics and to well-known works like Deryck Cooke's The Language of Music, and the methods of linguistics are explained in language intelligible to musicians. There is no limitation to one school or tradition; linguistic applications not avowedly semiotic, and semiotic theories not connected with linguistics, are all included. The book gives clear and simple descriptions with ample diagrams and music examples of the 'neutral level', 'semiotic analysis', transformation and generation, structural semantics and narrative grammar, intonation theory, the ideas of C.S. Peirce, and applications in ethnomusicology.