Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the year 2000, the presidents of Brazil, Peru, and Bolivia agreed to construct the Interoceanic Highway as part of the Initiative for the Integration of the Regional Infrastructure of South America. Instead of bringing the promised economic benefits to the shared triple-frontier Amazonian region, the highway facilitated trade in extracted natural resources, as well as a traffic in women. Centering "traffic" as both an analytic and a method, Ruth E. Goldstein argues that projects like this 3,500-mile highway have deeply gendered effects, reorganizing political economies of sex, nature, kinship, and care. Life in Traffic underscores how markets for women, plants, and gold are not just intersecting phenomena but historically co-constituted economies. Amazonian extractive industries, too, have global ramifications for a warming planet: as rainforests disappear, so do the oxygen-creating, carbon-sequestering, and life-sustaining abilities of Earth, known to many as Mother.